国際教養学部 (日本語)
13/24

French Spanish 12第二外国語として、フランス語を高校入学時から勉強し続け、SILSでもフランス語科目を履修しました。2年時には、より実践的に国際関係やヨーロッパ政治を学びたいという思いで、フランスのリヨン政治学院への留学が決まっていましたが、コロナ禍で中止になってしまいました。そんな中、擬似的にフランス留学を体験することができたのがAPMのクラスでした。主に、ポピュリズム、フランス政治、日仏政治比較、国際関係などを履修することができました。クラスは少人数制で、講義やディスカッション、ロールプレイなどもありました。履修当初は、自分のフランス語レベルで追いつけるかなど不安になることもありましたが、学生のレベルに合わせて、授業が円滑に進むように計画されていたので、安心して授業に臨むことができました。APM科目は留学後の言語能力維持だけでなく、留学前の準備としても履修することができる、とても魅力的な科目だと思います。Introductory Lecture Course (in English) APM- Introduction to French Studies  Intermediate Lecture Course (in English) Intermediate Lecture Course (in English and L3*) Intermediate Lecture Course(in English and L3*) Intermediate Lecture Course (in L3*) APM- Populism in France and Japan Advanced Lecture Course (in English) Advanced Lecture Course (in English and L3*) Advanced Lecture Course (in L3*) APM Program (Area Studies and Plurilingual / Multicultural Education Program) は、フランス語、スペイン語、中国語、朝鮮語の4言語に焦点をあて、これらの語学習得はもちろんのこと、その言語を用いて、当該国の文化、歴史、経済、政治などを多面的に学ぶCLIL(Content and Language Integrated Learning:内容と言語の両方を合わせて教育する学習方法)教育を展開します。APM科目例ProfessorDETEY, Sylvain Matthieu Julienドゥテ シルヴァン マッチュウ ジュリアン選択した言語圏に留学しなくても、APM科目の一部または全部を履修することが可能です。 また、複数言語の科目を履修することも可能です(例:フランス語のAPM入門科目を取った学生が、中国語のAPM中級科目を履修する等)。 KUMI, Priscilla クミ プリシラ2019年4月入学横浜国際高等学校卒業APM- Understanding French Culture APM- Understanding French Politics APM- Populism and the Crisis of Democracy: a Comparative Perspective APM- Political Science: a French Perspective Beyond Global English: understanding the world in its own wordsIn SILS, plurilingual-multicultural education is part of what students seek, receive, and draw from for finding success in their personal and professional lives, both in Japan and abroad. Understanding the world, helping others to understand Japan, getting a proper grasp of social and cultural differences across communities and how these differences can impact all the other fields covered in our curriculum, from economy to politics, education, and art, is what plurilingual-multicultural education is about. To fully acknowledge the diversity of the world, Japanese and global English are no longer enough: all languages are pathways to a sharper vision of what different communities are, think, and aspire to. As part of the MEXT Top Global University project, the APM program strengthens our students’ skills through the CLIL approach in Chinese, French, Korean, and Spanish, and prepares them for academic and professional expertise in these languages.APM- Introduction to Spain and Latin America: History, Society and Culture APM- Spanish Language through Area Studies: Spanish myths and stereotypes (Spanish CLIL-preparation for study abroad in a Spanish-speaking country) Study Abroad APM- Hispanic Travelers in Japan: cultural and literary intersections between the Hispanic World and Japan APM- Hispanism in Japan APM- Japonism in Spain and Latin America: The Inspiration of Japan APM- Introduction to Area Study Methods  Korean Society through the Lens of APM- Sociological Study on Local Government in Contemporary China APM- Sociological Study on Local Government in Contemporary China APM- Korea and Post-colonialism in APM- The Analects of Confucius: a APM- Building Nation States in Two Koreas after Colonialism (In English Seminar of Close Reading ※2022年度実績 *L3:French, Spanish, Chinese, KoreanAPM- Realist Literature in KoreaAPM- A Critical Understanding of SexualityAPM- Understanding the Korean Democracy Movementthe Cold War System and Korean)広く深く学ぶChinese #APMプログラムKorean FROM FACULTYFROM STUDENT専門的な知識を深めながら、アカデミックレベルの語学能力を習得することができます多文化を多言語で学ぶ#APMプログラムWhy SILS?

元のページ  ../index.html#13

このブックを見る